Köpvillkor

Köpvillkor Foderkammaren Stockholm

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra köpvillkor.

Minimiålder

Du måste vara 18 år eller äldre för att få handla i vår webshop

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Ångerrätt

Vi tillämpar distansavtalslagen. Du har ångerrätt i 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag varan finns tillgänglig att hämta på Service point-terminal. Vill du returnera en vara skall du meddela oss inom 14 dagar från detta datum (läs mer under returer). Du meddelar du oss ifall du vill lämna tillbaka den eller byta den. Vid byte till annan storlek står vi för frakten av den nya storleken till dig. Du står för all frakt då du skickar tillbaka varor till oss.
Reavaror och hästvårdsprodukter bytes ej.

Du har inte ångerrätt om:
Om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits, med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Om du önskar returnera någon vara så ska du först kontakta oss via telefon (08-570 222 50) eller mail (info@foderkammaren.se) Du har enligt ovan 14 dagars ångerrätt. Varor som returneras efter denna tid godkänns ej.

Vid retur skall varan återlämnas i ursprungligt skick i oskadad originalförpackning. Alla etiketter skall finnas kvar och varan får ej vara skadad/smutsig. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt prova den. Om varan skadas eller smutsas ned för att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. (Prova därför tex alltid täcken med ett rent lakan under för att undvika att hår fastnar osv.)

Alla returer ska skickas till vår postadress. Välj själv ett av följande alternativ:
1: Som vanligt brev
Detta alternativ är det billigaste för dig som kund. Förutsättningarna är dock att paketet inte är större än att det går ner i vår brevlåda. Om paketet är för stort för att läggas i vår brevlåda ska det istället skickas som företagspaket, se alternativ 3. Skickas ett för stort paket som vanligt brev kommer det till ett uthämtningsställe där vi som butik får åka och hämta ut det. Detta debiteras du som kund med en avgift på 100kr.

2: Rekat brev
Ett rekat brev innebär att brevet är spårbart om det skulle komma bort på vägen. Då det är du som kund som alltid står för risken vid returfrakt kan detta vara att rekommendera, särskilt vid värdefulla varor.

3: Företagspaket
Större paket (dvs de som inte går ner i vår brevlåda) ska alltid skickas som företagspaket. Då kommer de till vår butiksadress. Skickas större paket ej som företagspaket kommer de till ett uthämtningsställe där vi som butik får hämta ut dina varor. Om detta inträffar debiteras du som kund en avgift på 100kr/paket. 

Adress meddelas separat.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Privat Policy

"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post."

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.